ΠΟΛΙΤΕΙΑ και Καλλιτεχνικός ΒΙΟΣ - Νεονάκης Μπάμπης / Γλύπτης / Κατασκευή προτομών αγαλμάτων μνημείων

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

ΠΟΛΙΤΕΙΑ και Καλλιτεχνικός ΒΙΟΣ

Ο Χαράλαμπος Νεονάκης επι τω έργω

Καλλιτεχνική διαδρομή
Η Γλυπτική περίμενε τον Χαράλαμπο Νεονάκη μέχρι το 1990, όταν σταμάτησε το επάγγελμα του οικονομολόγου (είναι πτυχιούχος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) και αφοσιώθηκε λυτρωτικά στην τέχνη.

Μέχρι τότε η καλλιτεχνική του ενασχόληση ήταν προσωπική υπόθεση και περιοριζόταν σε χειροτεχνήματα και μικρογλυπτά.
Την περίοδο αυτή αισθάνεται την ανάγκη να εκφρασθεί μέσα από μεγάλους όγκους και να δαμάσει το βαρύ μέταλλο. Ένοιωσε ότι τα μικρά έργα δεν μπορούσαν πλέον να χωρέσουν τις διενέξεις ψυχής και σώματος, τις ανησυχίες, και την μεγάλη αντίφαση της ουσίας της ζωής με την καθημερινότητα.
Έπρεπε ο μικρός του κόσμος να γίνει ΜΕΓΑΣ. Έτσι η κλίμακα μεγάλωσε και οι μικρότητες χάθηκαν.
Δούλεψε αθόρυβα και διακριτικά μαθαίνοντας τα μυστικά και τους κανόνες της πλαστικής σε μοδελλα με θέματα της φύσης, μορφές και φυσιογνωμίες, ακολουθώντας την κλασσική φόρμα και τον ρεαλισμό, παράλληλα με δόκιμες γεωμετρικές μεταμορφώσεις της πλαστικής της φόρμας.
Στην πορεία κυριάρχησε η "γεωμετρική" περιγραφή του όγκου και έγινε καθολική αντίληψη στα σχέδια και τις δημιουργίες του.
Τα περισσότερα έργα του πέρα από τις προτομές και τις μνημειακές αναφορές προσώπων όπου η ρεαλιστική απεικόνιση είναι εφάμιλλη της πραγματικότητας, χαρακτηρίζονται από τις απόλυτες ευθείες τις έντονες ακμές και τα πολλά επίπεδα με τα οποία ο καλλιτέχνης αντανακλά (εγκλωβίζει) το φως, αποδίδει την κίνηση, τα χαρακτηριστικά, τα αισθήματα και τις εκφράσεις.
Οι καμπύλες υπάρχουν διακριτικά και ανεπαίσθητα ενώ οι κυκλικές εντυπώσεις περιγράφουν συνήθως τα σώματα.
Η Γεωμετρία και η ανθρωπομετρία έχουν κάνει σύζευξη /άλλοτε αποδομώντας και άλλοτε συναιρώντας με την κλασσική φόρμα / αποδίδοντας μόνο με λίγες γραμμές την λεπτομέρεια το μέτρο και το κάλλος.
Δεν χρειάζεται πλέον η μίμηση και ο ρεαλισμός για να καταφανεί η ένταση, η ρώμη, η αγωνία, το χαμόγελο ή πίστη ο αγώνας η θέληση ο φόβος η αγάπη.

.


Εργα
Τα έργα του Χαράλαμπου Νεονάκη υλοποιούνται σε μέταλλο (κυρίως ορείχαλκο) με την μέθοδο του χαμένου κεριού η της χύτευσης σε άμμο και αφορούν μεμονωμένα γλυπτά, προτομές, μνημειακές συνθέσεις, μικρογλυπτά, αναθήματα, μετάλλια και καλλιτεχνικές προσμίξεις με άλλα υλικά.
Αγαπημένα θέματα είναι οι μυθολογικές και ιστορικές μορφές και η ανάδειξη λησμονημένων αξιών και κοινωνικών εξελίξεων.
Πολλά έργα του είναι τοποθετημένα σε διάφορα μέρη της Ελλάδας με ιδιαίτερη καταγραφή την Κρήτη και το Ν. Ρεθύμνου
Ενδεικτικά αναφέρουμε τοποθεσίες.
Ατσιπόπουλο, Πρινές, Ασί Γωνιά, Περιβόλια, Φόδελε, Γεωργιούπολη, Επισκοπή, Γεράνι, Αλώνες, Αγία Φωτεινή (Σύβριτος) Απόστολοι, Πέραμα Αττικής, Κρέστενα, Λουτράκι, κλπ
Τον Οκτώβρη 2014 στήθηκε το μνημείο Μικρασιατών στο Ρέθυμνο στην ομώνυμη πλατεία με πρωτοβουλία των συλλόγων Μικρασιατών της πόλης.

Αριάδνη γυψινο προπλασμα αγαλματος
Εικόνα απο το εργαστήριο

Εργαστήριο
Το εργαστήριο του βρίσκεται στα Μελίσσια και σε αυτό αγαπά να μένει και να δουλεύει. Εκεί υπάρχει και η συλλογή των μοδέλλων απο γύψο, προπλάσματα, καθώς και η παράθεση (έκθεση) έργων που έχει στην κατοχή του.

Ο ίδιος δεν είχε την φιλοδοξία να καταγραφεί ανάμεσα στους γλύπτες και πολύ περισσότερο να εμπορευτεί την καλλιτεχνική του δημιουργία.
Η αναγνώριση του έργου του και οι συνεχείς αιτήσεις για καλλιτεχνήματα, κυρίως προτομές και αναθήματα, τον οδήγησαν στο δρόμο της καθολικής ενασχόλησης με την γλυπτική με έντονη καλλιτεχνική και κοινωνική δραστηριότητα, παρουσιάσεις και εκθέσεις.

Είναι μέλος του Επιμελητήριου Εικαστικών τεχνών Ελλάδος από το 1999

Έχει
διοργανώσει 3 ατομικές εκθέσεις και έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές.

Πρόσφατες Δραστηριότητες

  • (Ιουν 15) Εγινε η τοποθέτηση του κύριου αγάλματος (ΝΙΚΗ υψους 3,00 μ) στο μνημείο πεσόντων του χωριού Απόστολοι. ( βλ παρακατω)


  • (Αυγ 14) Ολοκληρώθηκε με τα επισημα αποκαλυπτήρια στο χωριό Απόστολοι Αμαρίου του Ρεθύμνου το μνημείο πεσόντων του χωριού, με αναθηματική μαρμάρινη σύνθεση, και τις προτομές των Αγαθάγγελου Λαγουβάρδου αντιστασιακού Ηγούμενου της Ι Μονής Πρέβελη, και Συμεών Γαβρά μοναχού αγωνιστή της Ι. Μονής Αρκαδίου καταγόμενοι και οι δύο απο το χωριό Απόστολοι.


  • (Οκτ 14) Τοποθετήθηκε στην πλατεία Μικρασιατών του Ρεθύμνου το μνημείο που αναπαριστά τη Μικρασιατική καταστροφή, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Μικρασιατών και του Συλλόγου Μικρασιατών «Ιωνία» Ρεθύμνου.

.


Αναφορές στο έργο του
ΣΤΑΥΡΟΣ Δ. ΚΑΤΖΟΥΡΑΚΗΣ ( Μέλος της εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών)
.... Ο καλλιτέχνης δεν είναι μόνο χρώματα και σχήματα, διακόσμηση και ευφροσύνη. Ειναι και ανάχωμα αντίστασης στον τρόμο των αδικιών και των πολέμων. Το διαλαλεί η ζωή, το ομολογούν οι αιώνες.....
Ο χαράλαμπος Νεονάκης, ενας νέος και σεμνός καλλιτέχνης, έκρουσε την πύλη της γλυπτικής και μετα φόβου και σεβασμού μπήκε στο ναό της. Η σκέψη του, να την δικονίσει με συνέπεια και ευθύνη. Εχει τη σφραγίδα της θείας δωρεάς, και με την αγία Συγκίνηση εμπνευστή και διδάσκαλο, πλάθει τις δημιουργίες του που είναι ενας υμνος στον άνθρωπο, στη φύση και στο Θεό του.
Δεν συσκοτίζει ο Νεονάκης, δεν χρησμολογεί ουτε αυθαδιάζει. Παιδεύει και καταφωτίζει τον πλανεμένο, βοηθώντας τον να περιπατήσει σε γήν ευθεία.....
ΒΑΛΑΒΑΝΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ <ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ>
.... Μας προσφέρει ενα εργο πειθαρχειμένο, συμμετρικο, με συγκινησιακή ατμόσφαιρα.
Συνθετικές αναζητήσεις, με εσωτερικο διάλογο, πλούσια αναζήτηση, με αρμονία και εσωτερικότητα.
Παραστατική η γραφή του, ακόμη και στις περιεκτικές φόρμες του εχει μιαν αφαίρεση χωρίς εκζητήσεις και μίμηση. Μερικά έργα του τα ατίθασα πάλλονται απο εσωτερικό κραδασμό χωρίας να αρνούνται την ισορροπία και λογική.
Πλούσια η γκάμα των ενδιαφερόντων του είτε αυτά έχουν μυθοιστορική αξία ή αγγίζουν καθημερινών βιωμάτων στιγμές ζωής. Ενώ είναι παραδοσιακός και στο χώρο της εργασίας του, εν τουτοις υπάρχει και ενα πνεύμα νέων τάσεων. Παρά το γεγονός οτι ακολούθησε και πολύ ορθώς την κατεστημένη αισθητική πορεία εμείς προσέξαμε και προσωπική θεώριση εκτιμήσεων, μια ξεχωριστή ευαισθησία, δική του ατμόσφαιρα και οπτική αισθητική ικανότητα. Νομίζω πως μέσα απο δυνατή προσπάθεια έδωσε μορφή στο όραμα, γι αυτό ο απεικονιζόμενος κόσμος του έχει μια εσωτερική συνοχή, ρεαλιστική ερμηνεία και ανεπιτήδευτη απλότητα......
Εργο του εκτίθεται στην Πινακοθήκη Κερατόκαμπου Βιάννου, και σε γλυπτοθήκες συλλεκτών στην ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο Ατλαντας σηκώνει τη Γη

.


 
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού